Blogdrift

reisblog.png

Dit webblog zal vooral een reisblog zijn1.

Samen met mijn echtgenote ben ik vaak buiten in mooie natuur op pad. We wandelen dagelijks, vanuit onze voordeur lopen we zo de bergen en bossen in. Vorig jaar hebben we nieuwe fietsen gekocht. Reisfietsen, stevig genoeg om met vier volle fietstassen over onverharde wegen te kunnen rijden. Na de eerste fietsreiservaringen zijn we van plan regelmatig meerdere weken door Europa te gaan fietsen.

In de voorbereiding op onze reizen konden we ons informeren met de schat aan tips en ervaringen van andere fietsreizigers op blogs, vlogs en specifieke webcommunities. Dit prikkelde mij om over onze tochten op internet te publiceren.

Bloggen is mij niet vreemd. Zestien jaar geleden begon ik met een weblog op een zelfgebouwde website. Dat heb ik jarenlang enthousiast gedaan in het Engels, destijds de taal van de internetpioniers. Mijn domeinnaam was w3os, ik schreef onder de blognaam LOGos. Het blog en de webhost bestaan al lang niet meer, maar veel van de tekst is nog altijd bewaard op het web.archive.org.

Nadat ik was gestopt met dat weblog ben ik blijven publiceren op het web, maar verspreid over vele webstekken. Het alternatief voor bloggen werden ook voor mij de korte berichten en conversaties op Twitter, Google+ en Facebook. Kennis deelde ik met magazines op Flipboard en werkgerelateerde nieuwsberichten op Posterous en later Tumblr. Mijn laatste persoonlijke publicaties op internet deed ik met DayOne Publish, Medium en Github Pages.

De afgelopen jaren stonden volledig in het teken van onze emigratie van een groot appartement in een drukke stad in Nederland naar een kleine woning in een rustig dorpje in Duitsland. Mijn leefomgeving veranderde en ik ontrommelde— ook op internet, door vrijwel al mijn online accounts te sluiten.

We hebben inmiddels in Duitsland onze draai gevonden. Ik geniet nu van de vrijheid ‘im vorgezogenen Ruhestand’. Naast de reislust krijg ik weer blogdrift2.

#internet


  1. Update 5 januari 2021 – Ingaande 2021 heb ik dit weblog verplaatst naar https://oskvr.info. Daar staat een nieuwe website, waar ik over meer onderwerpen schrijf. 

  2. Uit mijn BazQux Reader komen regelmatig blogberichten van Frank Meeuwsen tevoorschijn. Frank is blogger van het eerste uur en hij is –vrij naar de titel van zijn boek– een van mijn bloghelden. Hij maakte een prachtige omschrijving van wat hij noemt blogdrift. — diggingthedigital.com 

 
0
Kudos
 
0
Kudos

Now read this

De fiets

In de voorbereiding op onze aanstaande fietsreis heb ik onze fietsen nog even uit het fietsenhok gehaald om ze in de tuin met een emmertje sop schoon te maken en de banden op de ietwat hogere ‘bagage-spanning’ te pompen. Meer onderhoud... Continue →